Insulino oporność to popularne zaburzenie metaboliczne, w którym to organizm przestaje być wrażliwy na hormon zwany insuliną.

Najczęstszą przyczyną tego zaburzenia jest : duża ilość posiłków w ciągu dnia, częste podjadanie między posiłkami, źle zbilansowana dieta, duża ilość cukru i produktów przetworzonych w diecie.

Osoby z insulino opornością zaczynają źle reagować na wyższą podaż węglowodanów i mimo tego, że ich dieta uwzględnia deficyt kaloryczny(mało tego oprócz diety te osoby intensywnie ćwiczą) niestety zamiast chudnąć to ta masa ciągle się zwiększa.

Jest to dla tych osób dość duży kłopot, ale im wcześniej zdiagnozujemy, że mamy insulino oporność tym szybciej możemy odpowiednio zareagować. Diagnoza tego zaburzenia odbywa się najczęściej poprzez zrobienie tzw. krzywej cukrowej i krzywej insulinowej. Podczas tego badania możemy jasno zaobserwować co dzieje się z naszym organizmem w momencie gdy podamy mu duże ilości glukozy oraz to jak ta insulina pracuje. Zasadniczo rolą insuliny jest zbijać poziom glukozy i nie dopuścić do jej zbyt dużego udziału przede wszystkim w krwiobiegu, ale również oczywiście nie dopuszczać do sytuacji, że ta glukoza odkłada się w postaci tkanki tłuszczowej. 

Co zrobić aby mimo insulino oporności zmienić swoją sylwetkę na lepsze?

Przede wszystkim zmiana diety na taką w której jako główne źródło energetyczne podajemy nie węglowodany lecz odpowiedniej jakości białko i tłuszcze. Węglowodanów przy insulino oporności w diecie nie powinno być więcej jak 100 gram dziennie, aczkolwiek każdy przypadek należy tutaj rozpatrywać indywidualnie, bo w zależności od naszego zapotrzebowania - ta ilość będzie się zmieniać.

Pomaga również dodanie do swojego treningu interwałów czyli krótkich intensywnych aktywności fizycznych uwrażliwiających receptory insulinowe.(np. tabata)

Przy dobrze ułożonej diecie warto wspomnieć też o włączeniu odpowiedniej suplementacji tzw. mimetykami insuliny jak Kwas Alfa Liponowy, Berberyna, czy chociażby Ekstrakt z Cynamonu. To wszystko będzie pomagało w doprowadzaniu receptorów insulinowych do stanu wyjściowego.

Również pomoże w tym obniżenie poziomu kortyzolu(hormonu stresu), który też wpływa na insulinę. 

Jeśli więc, ktoś ma wrażenie, że mimo wysiłków nie chudnie a trzyma dietę oraz uprawia aktywność fizyczną,to prawdopodobieństwo, że u takiej osoby występuje to zaburzenie zwane insulino opornością jest duże. Dlatego warto podjąć pewien trud aby je zdiagnozować i wprowadzić odpowiednią dieto terapię. 

 

Dietetyk radom
30 lipca 2018
INSULINO OPORNOŚĆ I JAK JĄ ZWALCZYĆ?

KLIKNIJ TUTAJ I ODBIERZ SWOJĄ DARMOWĄ WIZYTĘ :) 

dietetyk radom

KLIKNIJ I PRZECZYTAJ OPINIE NA MÓJ TEMAT 

OFERTA

KONTAKT

BLOG

Najlepszy Dietetyk w Radomiu według niezależnego serwisu Oferteo.pl

dietetyk radom

O MNIE

dietetyk radom
dietetyk radom
dietetyk radom

 

 

ZADZWOŃ TERAZ !

 tel: 668-000-840

 

       Zadzwoń:

668 - 000 - 840

dietetyk radom

       Kliknij i odbierz darmową wizytę

dietetyk radom