dieta radom

 

W dzisiejszym wpisie krótko na temat diety ketogenicznej - jej zalety i wady. 

 

Często pytacie mnie co myślę o diecie ketogenicznej, z uwagi, że jest to teraz dość modna dieta postaram się w kilku słowach opowiedzieć jakie są jej plusy i minusy.

A więc.. Dieta ketogeniczna, czyli taka związana z metabolizmem ciał ketonowych, ma oczywiście liczne zalety.

PLUSY

Przede wszystkim jest to bardzo skuteczna metoda leczenia dzieci, chorujących na tzw. padaczkę lekooporną. Jej prozdrowotny wpływ na układ nerwowy sugeruje dobitnie, że może być również skuteczna w przypadku innych chorób neurodegeneracyjnych. Dieta keto obniża uczucie głodu i powoduje znaczny spadek masy ciała. Obniża także poziom naszej glukozy we krwi i poprawia parametry lipidowe. Wpływa również na zmniejszenie stresu oksydacyjnego w naszym ciele, co dodatkowo niesie ze sobą liczne korzyści zdrowotne.  

MINUSY

Ketoza utrzymująca się przez długi czas, stwarza wiele zagrożeń dla zdrowia. Przede wszystkim, z dużym prawdopodobieństwem może dojść do niedoborów witamin i składników mineralnych. Dlatego na tej diecie bardzo ważne jest regularne wykonywanie badań, aby jak najwcześniej je zdiagnozować i odpowiednio zareagować.

Dieta, która polega na przyjmowaniu tak małej ilości białka(bo należy zaznaczyć, że prawdziwa dieta keto to taka w której białko stanowi ok. 15% energii - nie więcej z tego względu, że organizm potrafi w skrajnych przypadkach mówiąc kolokwialnie "robić węgle z białek".

Więc kiedy białka w diecie jest za dużo to dieta keto nie ma specjalnie sensu..

Jednocześnie tak duża ilość tłuszczów może prowadzić do zmniejszenia naszej wydolności fizycznej organizmu.  Powszechnie uważa się również, że długotrwałe przebywanie na diecie niskowęglowodanowej może zaburzać przemiany glukozy we krwi i zwiększać ryzyko rozwoju cukrzycy typu drugiego.

Dieta ketogeniczna może wpływać także negatywnie na naszą gospodarkę hormonalną. Wielu światowej klasy specjalistów jest zdania, że choć dieta keto pomaga w obniżeniu masy ciała, nie powinna być stosowana dłużej niż kilka miesięcy. Nie dotyczy to jednak osób, które są na takiej diecie ze względów medycznych. W akurat takich przypadkach wyjątkowo , korzyści ze stosowania diety mogą przewyższać ryzyko, które jest z nią związane.

Jeśli jednak z jakiegoś powodu zdecydujesz się na dietę ketogeniczną musisz pamiętać o kilku rzeczach.

 

Jak rozpocząć dietę ketogeniczną?

Przede wystkim dieta ketogeniczna, powinna być wprowadzana tylko i wyłącznie pod ścisłą kontrolą lekarza i dietetyka. Specjalista zaleci także suplementację dodatkowych składników odżywczych, biorąc pod uwagę stan zdrowia konkretnego pacjenta i zapotrzebowanie jego organizmu. Jest to niezwykle ważne aby wyeliminować niedobory występujące podczas takiej diety. W pozostałych przypadkach, kiedy osoba decyduje się do przejścia na dietę w celu redukcji masy ciała, również wskazana jest konsultacja z doświadczonym dietetykiem i wykonanie  badań laboratoryjnych.  Przed wprowadzeniem diety ketogenicznej, zaleca się także post, trwający zwykle od kilkunastu godzin do 2-3 dni. Ma on na celu głównie szybsze ustąpienie bardzo nieprzyjemnych dolegliwości, pojawiających się w trakcie przechodzenia organizmu w stan ketozy.

Mam nadzieje, że część z tych informacji okaże się Wam pomocna i rozważając wszystkie za i przeciw zdecydujecie świadomie czy warto z takiej diety skorzystać. ( Dietetyk Radom )

04 czerwca 2021
CZYM JEST DIETA KETO I CZY NA PEWNO JEST ZDROWA ?

B L O G

dieta radom

tagi: dietetyk radom, dieta radom, odchudzanie radom

OFERTA

OPINIE

BLOG

dietetyk radom

O MNIE

dietetyk radom
dietetyk radom
dietetyk radom
dietetyk radom

STRONA GŁÓWNA

KONTAKT

dietetyk radom

PHOTOS: ZDJĘCIA GOOGLE,

LUB ZBIORY WŁASNE

TEN BLOG JEST ZA DARMO I POWSTAŁ TYLKO Z MIŁOŚCI DO DIETETYKI

Dietetyk Radom

       Kliknij i odbierz darmową wizytę

dietetyk radom

       Zadzwoń: 668 - 000 - 840

dietetyk radom