dieta radom

Jako, że sezon urlopowy w pełni, temat alkoholu będzie się przewijał mniej czy bardziej i dotyczył praktycznie każdego, który spędza czas w towarzystwie innych osób.

Pomyślałem, że to dobry moment aby napisać kilka słów i wyjaśnić jak to w końcu z tym alkoholem jest i czy można czy nie - stosować go na diecie.

Po pierwsze u sportowców, którzy chcą osiągać dobre rezultaty na zawodach alkohol nie jest dobrym pomysłem gdyż może opóźniać czas reakcji.

Czas reakcji jest niczym innym jak tym jak się zachowujemy na dany bodziec. Np. piłkarz nie zauważy, że ktoś do niego podał, a drużyna przeciwna przejmie piłkę. Bokser z kolei może nie zdążyć zrobić uniku - w związku z tym zaliczy bolesny nokaut.

Dodatkowym czynnikiem przemawiającym przeciw alkoholowi u sportowców wyczynowych i zawodowych jest katabolizm białek mięśniowych, deficyt wody w organizmie(którą alkohol wypłukuje), a także spowolniona regeneracja.

Inna sprawa jeśli sportem zajmujesz się rekreacyjnie – wtedy 2-3 piwa raz w tygodniu czy tyle samo lampek wina do sobotniej kolacji nie uczynią większej szkody. Alkohol pomaga się odstresować i u osób, które często się denerwują może pomóc w codziennym ich funkcjonowaniu. Alkohol wpływa także pozytywnie na trawienie tłuszczów oraz podwyższa ciśnienie krwi co zapobiega ryzyku zatorów i zlepianiu się płytek krwi.

Należy jednak pamiętać aby picie alkoholu nie stało się to lekarstwem na wszystkie troski bo stąd krótka droga do uzależnienia.

Jak natomiast ma się sprawa w przypadku diety redukcyjnej? Czy tutaj alkohol jest w ogóle dozwolony?

 

Odpowiedź jest prosta OCZYWIŚCIE JEST DOZWOLONY.

 

Jednak umiar pełni tutaj kluczową rolę.

Alkohol jest kaloryczny, 1 gram zawiera 7 kalorii. Biorąc pod uwagę, że wino zawiera średnio ok 11 % alkoholu to w takiej butelce 700 ml znajduje się 77 gram alkoholu. Ilość kalorii w takiej butelce w zależności od tego czy wino jest bardziej wytrawne czy też słodkie – wacha się w okolicach 550 – 800 kcal. Można więc śmiało powiedzieć, że jedna butelka wina jest podobnie kaloryczna co pełnowartościowy obiadowy posiłek – natomiast wino nie zawiera składników odżywczych (choć np. resveratrol w czerwonym winie z wyższej półki - pełni dużo prozdrowotych funkcji.)

Im mocniejszy alkohol tym oczywiście kalorii jest więcej. Oznacza to, że miły sobotni wieczór z przyjaciółmi przy grillu może się zamienić z przyjęciem nie kontrolowanej ilości kalorii. Przekraczając znacząco podaż kalorii, najczęściej kończy się to w najlepszym wypadku zastojem spadku wagi lub delikatnym przytyciem. Jeśli nie chcemy sabotować swoich osiągnięć i podcinać swoich skrzydeł najlepiej aby alkohol pić w taki sposób aby kontrolować jego ilości. Jeśli przez cały tydzień trzymaliście się wytycznych od swojego dietetyka a w sobotę chcecie się napić kilku piw lub wypić wino ze swoją dziewczyną to jest jak najbardziej okej i z tego miejsca Was "rozgrzeszam".

Waga w ogóle nie powinna tego zauważyć, a jedno dniowe odstępstwo w postaci alkoholu lub cheat meala jest nawet wskazane aby zniwelować ryzyko całkowitego porzucenia diety.

Wszystko jest przecież dla ludzi – także tych na diecie : - ) ( Dietetyk Radom )

30 lipca 2021
ALKOHOL - CZY MOŻNA GO PIĆ NA DIECIE? ODPOWIEDŹ JEST ZASKAKUJĄCA

B L O G

dieta radom

tagi: dietetyk radom, dieta radom, odchudzanie radom

OFERTA

OPINIE

BLOG

dietetyk radom

O MNIE

dietetyk radom
dietetyk radom
dietetyk radom
dietetyk radom

STRONA GŁÓWNA

KONTAKT

dietetyk radom

PHOTOS: ZDJĘCIA GOOGLE,

LUB ZBIORY WŁASNE

TEN BLOG JEST ZA DARMO I POWSTAŁ TYLKO Z MIŁOŚCI DO DIETETYKI

Dietetyk Radom

       Kliknij i odbierz darmową wizytę

dietetyk radom

       Zadzwoń: 668 - 000 - 840

dietetyk radom

KLIKNIJ I ZOBACZ INNE

ARTYKUŁY NA BLOGU