dieta radom

nr 6 Nie jedzenie po 18:00

 

Problem: Staranie się nie jeść po godzinie 18:00 jest jedną z największych jeśli nie największą bzdurą jaką kiedykolwiek słyszałem. Jeśli chodzisz spać o godzinie 20:00 to faktycznie, może i powinieneś zjeść najpóźniej o tej 18:00. Ale co z tymi, którzy chodzą spać 23:00,24:00 albo jeszcze później? Jeśli by zjedli o tej mitycznej 18:00, to idąc spać byli by głodni i rozdrażnieni. Koniec, końców jest to świetna metoda, aby zaburzyć swój rytm diety, zacząć podjadać w nocy i niweczyć cały sukces. Takie osoby powinny więc dopasować kolację w zależności od tego jak długo potrwa proces trawienia. Zwykle jest to około 1-2 godziny, ale jeśli na kolacje zjadłeś jajecznice z boczkiem to może to potrwać nawet do 4 godzin. Wtedy lepiej dać sobie tyle czasu, aż do pójścia spać. Jeśli idziesz spać o 23:00, spokojnie możesz zjeść kolacje o 21:00, pod warunkiem, że nie jest to coś ciężkostrawnego.

Rozwiązanie: Nie traktuj wszystkiego co przeczytasz w Internecie, albo usłyszysz od szczupłej koleżanki jako pewnik. Anna Lewandowska, też kiedyś powiedziała, że na przeziębienie i kaszel najlepszy jest okład ze smalcu gęsiego.. (Notabene to zdanie zajęło 2 miejsce w 2017 roku na Biologiczną Bzdurę Roku.)

 

nr 7 Zbyt mała ilość błonnika w diecie

 

Problem: Rano brakuje Ci czasu, więc dokonujesz prostych wyborów żywieniowych. Bułkę pszenną z serem stawiasz ponad owsiankę z owocami, nasionami chia i siemieniem lnianym na mleku migdałowym. Potem szybki hot-dog na stacji benzynowej zamiast zdrowej sałatki. Tym samym zamiast co najmniej 20 gram błonnika dziennie w pożywieniu zalecane dla dorosłej osoby - zjadasz raptem kilka gram.

Rozwiązanie: Nastaw budzik 15-30 minut przed czasem(tyle wystarczy żeby przygotować 2-3 zdrowe posiłki na cały dzień, które zawierają dużo błonnika i są bogate w warzywa, owoce, orzechy, grzyby, bezglutenowe zboża takie jak np: ryż brązowy i dziki, gryka, proso, kukurydza, amarantus, quinoa, teff oraz sorgo.  Dzień wcześniej weź wieczorem przed snem GABE czyli kwas gamma-aminomasłowy - poprawi to jakość Twojego snu. Godzinę przed pójściem spać nie korzystaj z urządzeń emitujących tzw. światło niebieskie np. telefon/komputer. Ok, ok.. no dobra ale, po co ten cały błonnik? Oprócz tego, że poprawia wypróżnianie - jest pożywką dla zdrowych bakterii jelitowych - naszego prywatnego generatora zdrowia. Ustrzeżesz się również skutecznie od dokuczliwych hemoroidów i zabójczego raka okrężnicy i wierz mi.. po prostu poczujesz się lepiej - tak na co dzień.

 

nr 8 Zbyt mała ilość płynów

 

Problem: Nie lubisz smaku wody, a jakiś dietetyczny "guru" powiedział Ci, że to jedyny sposób aby się odpowiednio nawodnić.

Rozwiązanie: Pamiętaj, że wszystko co mokre i wilgotne ma w sobie wodę. Zwróć uwagę jak ryż albo ziemniaki zwiększają swoją wagę po ugotowaniu ich - właśnie poprzez akumulowanie w sobie wody. Do tego dochodzą także wszelkiego rodzaju zupy, zupy krem, koktajle, smoothie, owoce, warzywa czy nawet domowe lemoniady. Wg. Światowej Organizacji Zdrowia, należy przyjmować co najmniej 35 ml wody na każdy kilogram masy ciała. Więc jeśli ważysz 70 kg, to powinnaś/powinieneś wypijać ok 2,5 litra wody, ale jeśli dodamy do tego wcześniej wspomniane dania czy produkty wychodzi, że samej wody wystarczy, że wypijemy tylko 0,5 - 1 litr, a mimo to będziemy odpowiednio nawodnieni.

 

nr 9 Zbyt duży udział składników przetworzonych(cukier, pszenica, kwasy tłuszczowe trans)

 

Problem: Wraz z rozwojem cywilizacji i całym tym dobrobytem technologicznym, żyjemy też w czasach kiedy to żywność na półkach sklepowych jest w 90% złej jakości. Dlaczego przy kasach najczęściej są umieszczane batoniki czy inne słodycze? Bo właściciele dużych koncernów spożywczych od lat wiedzą, że takie produkty powodują miłe skojarzenia i ludzie częściej po nie sięgają niż np. po warzywa - zwłaszcza kiedy są już przy kasach. Jest takie powiedzenie: "Kropla drąży skałę". Jeśli w Twojej diecie opierasz się w dużej mierze na produktach przetworzonych, to zasypiesz swój organizm śmieciowym pożywieniem, a wtedy na ratunek będzie już za późno.

Rozwiązanie: Na zakupy chodź zawsze ze spisaną listą produktów które potrzebujesz kupić(na kartce bądź w telefonie). Jeśli masz gotowy plan czego potrzebujesz, to nie wydasz pieniędzy na zbędne produkty, oszczędzisz czas i nie kupisz śmieciowego jedzenia. Wracając jednak do zasady 80/20, jeśli wszystko z tego co znalazło się w Twoim koszyku jest zdrowe i nieprzetworzone to w mojej opinii powinieneś nagrodzić się wspomnianym batonikiem albo nawet kilkoma :-). Najlepiej zjeść je tuż po treningu, kiedy metabolizm jest podkręcony. 

 

nr 10 Produkty light nie tuczą

 

Problem: To zdanie nie jest prawdą. Musisz sobie uświadomić, że producent jeśli rezygnuje z tłuszczu w danym produkcie, wprowadza jego zamiennik. Często więc prowadzi to do tego, że produkty light, mimo iż faktycznie mają mniej tłuszczu, zawierają więcej cukru niż jego pełnowartościowy odpowiednik. Ot taki mały producencki trik. Równie często są pozbawione wielu składników odżywczych, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Rozwiązanie: Nie daj się zwieść chwytliwym napisom na opakowaniach, że coś jest light albo eko. Cukier trzcinowy też może być eko, ale to nadal cukier i nadal tylko pusta kaloria.

 

Myślę, że tych błędów mógłbym wymienić jeszcze co najmniej kilkadziesiąt, więc jeśli temat Ciebie zaciekawił i chcesz więcej napisz do mnie na messengera.

Pozdrawiam Cię serdecznie :-)

24 kwietnia 2022
10 NAJCZĘSTSZYCH BŁĘDÓW DIETETYCZNYCH POPEŁNIANYCH PRZEZ "ZWYKŁYCH" LUDZI 🥵🥶😱🐷 CZĘŚĆ 2

B L O G

dieta radom

tagi: dietetyk radom, dieta radom, odchudzanie radom

OFERTA

OPINIE

BLOG

dietetyk radom

O MNIE

dietetyk radom
dietetyk radom
dietetyk radom
dietetyk radom

STRONA GŁÓWNA

KONTAKT

dietetyk radom

PHOTOS: ZDJĘCIA GOOGLE,

LUB ZBIORY WŁASNE

TEN BLOG JEST ZA DARMO I POWSTAŁ TYLKO Z MIŁOŚCI DO DIETETYKI

Dietetyk Radom

KLIKNIJ I ZOBACZ INNE

ARTYKUŁY NA BLOGU

Kliknij i odbierz darmową wizytę

ZAMÓW DIETĘ ONLINE W PROMOCJI