dieta radom

W tym wpisie poznasz najbardziej popularne błędy żywieniowe, a także co zrobić aby się ich ustrzec - w postaci prostego rozwiązania. Dzięki temu wreszcie będziesz mógł osiągnąć sukces w postaci zdrowia i wymarzonej wagi. Ciekawy? Zaczynamy 

 

nr 1 Wszystko albo nic kontra flexible dieting i zasada 80/20

 

Problem: Trzymasz dietę od kilku tygodni i Twoja sylwetka powoli prezentuje się coraz lepiej, ale dzisiaj wyszedłeś ze znajomymi na miasto i zdarzyło Ci się wypić kilka drinków a potem zjeść hamburgera. Kolejnego dnia wstałeś, poszedłeś do lodówki i na śniadanie wybrałeś parówki obficie maczane w majonezie i przegryzłeś to nie wiedząc czemu - boczkiem bo to było szybkie a Ty byłeś przecież zmęczony więc nie miałeś siły szykować czegoś bardziej wyrafinowanego. Po jakimś czasie efekt kuli śnieżnej powoduje, że całkowicie odchodzisz od diety bo sądzisz, że już nie warto do niej wracać. Błąd.

Rozwiązanie: Moment kiedy po zjedzeniu parówek z boczkiem wróciłbyś do diety byłby kluczowy, bo z pomocą przychodzi tutaj rozwiązanie flexible dieting czyli tzw. diety elastycznej, której nie jesteś więźniem, ale w której pozwalasz sobie też na przyjemności. Łącząc to z zasadą 80/20 czyli 80 % jesz czysto a w 20 % pozwalasz sobie na drobne odstępstwa od diety wliczając w to raz na tydzień/dwa tygodnie wspomniane parówki z boczkiem. ;-)

 

nr 2 Zbyt dużo kalorii

 

Problem: Zafiksowałeś się na punkcie zdrowego jedzenia, kupujesz regularnie wszystko co brzmi na tyle dobrze, żeby pochwalić się znajomym: syrop z agawy, okoń nilowy, komosa ryżowa, nasiona chia itd. Zapominając o prostej zasadzie, że energia przyjęta musi równać się energii wydatkowanej - w przeciwnym razie nie będzie efektów mimo tych wszystkich ekskluzywnych i drogich produktów, które obecnie spożywasz.

Rozwiązanie: Póki nie nauczysz się intuicyjnie jeść tyle ile potrzebuje Twój organizm, musisz wrócić do liczenia kalorii tego co zjadasz.

 

nr 3 Zbyt mało kalorii

 

Problem: Obcinasz do minimum przyjmowany pokarm, wchodzisz na tzw. diete ubogo kaloryczną, bo to niby spowoduje szybszy spadek wagi. Boli Cię głowa, jesteś wiecznie zmęczony, zdekoncentrowany i podenerwowany, ale mimo to nie podejmujesz działań w postaci zmiany żywienia, tylko jesz tyle by jeszcze móc chociaż oddychać. Błąd.  Warto przytoczyć tutaj Regułę Przekory Le Chateliera i Brauna – jedna z podstawowych reguł dotyczących równowag dynamicznych, mówiąca, że układ, na który działa jakiś bodziec, odpowiada w taki sposób aby przeciwdziałać bodźcowi. Czyli mówiąc krótko - organizm broni się przed tak małą ilością kalorii i w efekcie nie spala tkanki tłuszczowej, tylko ciężko wypracowaną masę mięśniową. 

Rozwiązanie: Jedz tyle ile potrzebuje Twój organizm do sprawnego funkcjonowania i włącz dodatkową aktywność fizyczną w ciągu dnia - dopasowaną do Twojej osoby. Dużo lepiej kontrolować deficyt większą ilością ruchu niż mniejszą ilością kalorii.

 

nr 4 Ilość a nie jakość zwane również IIFYM (If It Fits Your Macros)

 

Problem: Obejrzałeś kilka vlogów znanych youtuberów - promowali oni sposób żywienia, w którym wystarczy kierować się ilością makroskładników w diecie. Czyli zamiast zjeść jabłka można zjeść lody, a zamiast pełnowartościowego posiłku fastfood - o ile kalorie i makro czyli węglowodany, białka i tłuszczę będą się zgadzać Twojemu wydatkowi energetycznemu. Warto przypomnieć, że żywność mniej przetworzona, daje nam w rzeczywistości dużo więcej np. w postaci minerałów, witamin, błonnika, którym żywią się dobre bakterie w jelitach dbając o nasz dobry nastrój, białka o wyższej wartości biologicznej, węglowodanów złożonych, które trawią się wolniej więc dłużej jesteśmy syci czy, dobrych tłuszczów, które wspierają układ odpornościowy i nerwowy zamiast zapychać naszych żył. 

Rozwiązanie: Ilość kalorii należy również oceniać w aspekcie jakościowym. Dopiero jedno i drugie daje sukces. Nie wyłączając przy tym podejścia elastycznego i cyklicznych odstępstw od diety(Patrz nr 1)

 

nr 5 Zbyt mała ilość kwasów tłuszczowych Omega-3

 

Problem: Omega-3 ? " Coś tam słyszałem ale nigdy tego nie jadłem. " Jeśli do tej pory uważałeś, że Omega-3 to ta fioletowa planeta obok Marsa, muszę wyprowadzić Cię z błędu. Omega-3 to bardzo ważne kwasy tłuszczowe, zawiadujące wieloma przemianami metabolicznymi w organizmie, regeneracją tkanek, skupieniem, lepszą wrażliwością na insulinę, szybszym spalaniem tkanki tłuszczowej i wieloma wieloma innymi rzeczami.

Rozwiązanie: Włącz do diety produkty bogate w kwasy Omega-3 jak np. wędzoną makrelę, świeżego łososia, sardynki w oleju, śledź solony, karp hodowlany. Możesz również wspomagać się suplementacją.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24 marca 2022
10 NAJCZĘSTSZYCH BŁĘDÓW DIETETYCZNYCH POPEŁNIANYCH PRZEZ "ZWYKŁYCH" LUDZI 😲😵🎃💀
CZĘŚĆ 1

B L O G

dieta radom

tagi: dietetyk radom, dieta radom, odchudzanie radom

OFERTA

OPINIE

BLOG

dietetyk radom

O MNIE

dietetyk radom
dietetyk radom
dietetyk radom
dietetyk radom

STRONA GŁÓWNA

KONTAKT

dietetyk radom

PHOTOS: ZDJĘCIA GOOGLE,

LUB ZBIORY WŁASNE

TEN BLOG JEST ZA DARMO I POWSTAŁ TYLKO Z MIŁOŚCI DO DIETETYKI

Dietetyk Radom

KLIKNIJ I ZOBACZ INNE

ARTYKUŁY NA BLOGU

Kliknij i odbierz darmową wizytę

ZAMÓW DIETĘ ONLINE W PROMOCJI