Dzisiaj o bardzo modnym niestety temacie - chorobach tarczycy. Opowiem tutaj o diagnostyce tych chorób, odpowiednim żywieniu, suplementacji, a także o tym dlaczego konwencjonalna medycyna tutaj jest do niczego.

Jeśli chodzi o diagnostykę czyli oczywiście badania laboratoryjne, które należy wykonać, będzie to zestaw: TSH, FT3 I FT4. TSH jest to hormon, który jest wydzielany przez przedni płat przysadki mózgowej, który stymuluje tarczycę do wydzielania hormonów FT3 I FT 4 czyli Tyroksyny. Wysoki poziom TSH w badaniu krwi będzie świadczył o niedoczynności narządu tarczycy, bo przysadka musi wydzielać dużo więcej hormonu niż powinna aby odpowiednio stymulować tarczyce do pracy - która nie chcę z nią współpracować. Natomiast niski poziom TSH będzie świadczył o nadczynności, bo mimo niedużej ilości hormonów - tarczyca i tak i tak produkuje wystarczające ilości Tyroksyny.

Lekarze niestety najczęściej zlecają samo badanie TSH i FT4 co jest troszkę za mało, bo to FT3 tak naprawdę jest aktywną formą hormonu, która powinna nas tutaj bardziej interesować. Na podstawie powyższych trzech badań jesteśmy w stanie zweryfikować czy nasza tarczyca nie popadła w przypadkiem w nadczynność lub niedoczynność co zwykle objawiać się będzie również problemem z utrzymaniem odpowiedniej masy ciała, ale również innymi przykrymi dolegliwościami jak: zmęczenie, senność, depresja, uczucie zimna i zaburzenia pamięci.

Warto zaznaczyć, że najpopularniejszy lek podawany przez lekarzy w przypadku chorób tarczycy czyli - Euthyrox nie rozwiązuje problemu. Euthyrox zwiększa w organizmie poziom FT3, natomiast jeśli nasza dieta jest bogata w składniki, które działają w negatywny sposób na tarczycę a także nie dostarczamy odpowiednich składników, nasza tarczyca mimo farmakologii jest w coraz gorszym stanie..

Obowiązkowo więc w chorobach tarczycy  należy wprowadzić odpowiednią dietę: eliminacja zbóż glutenowych takich jak: pszenica, żyto, jęczmień i owies. Eliminacja roślin strączkowych - przede wszystkim soi, która przy okazji zaburza wchłanianie leków stosowanych przy chorobach tarczycy. Ograniczenie roślin psiankowatych jak papryka, bakłażan, pomidor.

Również fundamentalne znaczenia ma rozpoczęcie suplementacji jodem, selenem i cynkiem. Można również jeść dużą ilość produktów bogatych właśnie w te składniki mineralne. Duże ilości jodu znajdziemy w owocach morza i rybach. Selen występuje bardzo obficie np. w orzechach brazylijskich(dlatego w przypadkach chorób tarczycy te orzechy pojawiają się w moich jadłospisach na porządku dziennym) Jeśli zaś chodzi o cynk w dużej ilości znajduje się w ostrygach oraz czosnku. Jest go również sporo w sezamie i migdałach, ale te ze względu również na spore ilości prozapalnych kwasów omega 6 radziłbym wykluczyć z diety wraz z pozostałymi pestkami i orzechami, które będą działać niszcząco na tarczyce.

Wyleczyć choroby tarczycy jest raczej ciężko, ale stosując się do powyższych zaleceń możemy przede wszystkim doprowadzić do tego, że wyeliminujemy całkowicie przykre objawy towarzyszące tym chorobom.

Dietetyk radom
28 lipca 2018
CHOROBY TARCZYCY - PLAGA XXI WIEKU.

KLIKNIJ TUTAJ I ODBIERZ SWOJĄ DARMOWĄ WIZYTĘ :)

KLIKNIJ I PRZECZYTAJ OPINIE NA MÓJ TEMAT

OFERTA

Najlepszy Dietetyk w Radomiu według niezależnego serwisu Oferteo.pl